fbpx
ספריית פיג’מה בתקשורת > "פיג'מה וזהות יהודית" על ספריית פיג'מה באמריקה
?
> Ynet, מאי 2012

"פיג'מה וזהות יהודית" על ספריית פיג'מה באמריקה

Ynet

Ynet, מאי 2012
פיג'מה וזהות יהודית
פרויקט ספריית הפיג'מה מתרחב לכדי מפעל תרבותי יהודי וישראלי

את הקהילה הישראלית-אמריקאית דרך ספרים שכולנו גדלנו עליהם", הוא מסביר. מילשטיין, ביחד עם אירגון המנהיגות הישראלית (ILC), המבוסס באל.איי ושבוועד המנהל שלו מילשטיין חבר, יצאו לאחרונה עם יוזמה חדשה-ישנה בשם "ספריית פיג'מה באמריקה". הספריה מציעה למשפחות יהודיות-אמריקאיות ולמשפחות ישראליות-אמריקאיות בכל רחבי ארצות הברית להצטרף לתוכנית חדשה המספקת כל חודש ספרים איכותיים לילדיהם בעברית וכן פעיליות חברתיות – הכל ללא תשלום!

ספרים וזהות. גילה מילשטיין עם ילדי הפיג'מות ()ספרים וזהות. גילה מילשטיין עם ילדי הפיג'מות

המושג "ספריית פיג'מה" קיים כבר למעלה מתשע משנים. הרולד גרינספן, פילנתרופ יהודי מבוסטון, הקים אתPJ Library , תוכנית בה משפחות יהודיות-אמריקאיות בצפון ארה"ב עם ילדים בגילאי 3 עד 6 מקבלות לביתן בחינם ספרים ומוזיקה באנגלית עם ערכים יהודים על בסיס חודשי. עד היום, כמעט 100,000 משפחות קיבלו למעלה משני מיליון ספרים. התוכנית התרחבה ועברה גם לישראל, שם מספקת "ספרית פיג'מה" של גרינספן באמצעות גני הילדים ספרים ליותר מ-200,000 ילדים בישראל והמספרים ממשיכים לגדול. אדם מילשטיין ורעייתו גילה מילשטיין, המתגוררים בלוס אנג'לס, שמעו על היוזמה של גרינספן וביקשו להצטרף למסיבת הפיג'מות ולספק גם לישראלים-אמריקאים את השירות התרבותי החשוב הזה.

 

כל משפחה שתירשם ל"ספריית פיג'מה באמריקה" תקבל כל שנה דרך התוכנית תשעה ספרי ילדים ודיסק או די.וי.די מוזיקליים בעברית בחינם. התכנים נבחנים ונבחרים על ידי משרד החינוך הישראלי וועדה של אנשים המומחים בחינוך לגיל הרך וכוללים ספרים שגדלנו עליהם כמו “דרקון – אין דבר כזה", מאת ג'ק קנט, "הילד הרע" מאת לאה גולדברג ו"יוסי, ילד שלי מוצלח" מאת ע.הלל. משפחות עם לפחות הורה אחד דובר עברית וילדים בגילאי 3 עד 6 יכולות להירשם לתוכנית של שנתיים בחינם, עם אפשרות לחידוש החברות, במידה וילדיהן עדיין נמצאים בטווח הגילאים הזה. "יש התבוללות עצומה של ילדים ישראלים בארה"ב", אומר מילשטיין. “זאת הזדמנות למשפחות לחבר את ילדיהן לשפה העברית ולערכים יהודים. הספרים מתרכזים בערכים יהודים שבין אדם וחברו. הכוונה היא לאפשר לילדים לפתח זהות יהודית, לאו דווקא דתית, אלא יהודית-לאומית, יהדות כתרבות”.

 

 

השנה פתחה "ספריית פיג'מה באמריקה" ביוזמה חדשה. “כשהתחלנו בשנה שעברה רצינו לשלוח ספרים ל-1,000 משפחות. חודש אחרי הפתיחה נרשמו כ-2,500 משפחות ולא נשאר לנו ספר אחד. השנה הצבנו לעצמנו מטרה להגיע לעוד כ-4,000 משפחות“, אומר מילשטיין. “עכשיו, במקום רק להביא את הספרים להורים הביתה, אנחנו רוצים ליצור קהילה דרך הספרים. בחרנו 30 בתי ספר יהודים בכל ארה"ב שיספקו מקום מפגש לספריית פיג'מה באמריקה”. משפחות המעוניינות בתוכנית והמתגוררות באיזורים בהן קיים בית ספר המקושר רשמית לתוכנית יכולות להירשם במהלך אירועים המאורגנים על ידי בתי הספר ברחבי ארצות הברית. מספר המקומות מוגבל והקבלה לתוכנית היא על בסיס כל הקודם זוכה. ההצטרפות לתוכנית אינה מותנית ברישום הילד לבית הספר המקושר לתוכנית. "רק צריך להגיע", אומר מילשטיין. "זה כיף גדול גם לילדים וגם להורים. הילדים מגיעים בפיג'מות וביחד קוראים את הספרים, נהנים מהכיבוד ומחברה טובה והכל בחינם".

 

קשה למצוא מסגרת בארה"ב בה ילדים ישראלים יכולים לתרגל את העברית ולהשתייך לקהילה יהודית בלי ממד הדתי. "ספריית פיג'מה באמריקה" מספקת הזדמנות יחודית לילדים ישראלים-אמריקאים לפתוח ערוץ תקשורת יחודי עם הוריהם והקהילה הישראלית-אמריקאית דרך השפה העברית וסיפורי ילדים קלאסיים.

לפרטים: www.sp-ba.org

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Source Share