fbpx
ספריית פיג’מה בתקשורת > כתבה ב-Ynet אודות המיזם המשותף לספריית פיג'מה ובית ספר שנקר
> יוני 2018

כתבה ב-Ynet אודות המיזם המשותף לספריית פיג'מה ובית ספר שנקר

יוני 2018

ליאת עיני, פורסם 04.06.18 , 08:18

הדרך היצירתית לגרום לילדים לקרוא

אומרים לילדים לקרוא ספרים אבל שום דבר לא קורה? לקראת שבוע הספר, סטודנטים משנקר עיצבו כרזות כדי לעודד קריאה בקרב הורים וילדים

לקריאת הכתבה באתר Ynet

כמעט כל הורה היה רוצה שילדיו יקראו יותר ספרים ויהיו פחות מול מסכים, אבל במבחן המציאות הילדים היום קוראים פחות ומחפשים בכל רגע את הדבר הבא שילהיב אותם תוך שניות.

לקראת שבוע הספר, סטודנטים שנה ג' מבית ספר שנקר עיצבו כרזות שמטרתן לעודד קריאה והקראה בקרב ילדים. על גבי הכרזות מתנוססים סלוגנים שונים, כגון: "בכל יום ובכל שעה הספר יהיה שם לצדך", "קריאה: לחלום בעיניים פקוחות", "אם קוראים מגיעים למקומות נפלאים", "קוראים כדי לדעת שאנחנו לא לבד", "כשהספר הוא רק תחילת הסיפור" ועוד.

הכרזות יתלו במרחבים ציבוריים (בעיקר ליד ספריות וטיפות חלב), על מנת שהמסרים שלהן יועברו להורים ולילדים בדרך מקורית ויצירתית. הכרזות הן פרי שיתוף פעולה עם קרן גרינספון ישראל, מפעילת תוכניות ספריית פיג'מה, המעניקות מדי חודש ספרים במתנה לכ-500 אלף ילדים ברחבי הארץ.

במיזם השתתפו 15 סטודנטים שהשתתפו בקורס "מעצב מאייר", בהנחיית המעצבת הגרפית אביגיל ריינר והמאיירת רוני פחימה. עבודותיהם נבחנו על ידי ועדה משותפת של בית ספר שנקר וספריית פיג'מה, ומתוכן נבחרו חמש עבודות מצטיינות מכלל הכרזות שנעשו בכיתה.

הכרזה שזכתה במקום הראשון היא של עמית רימון, שעל פי חוות דעת השופטים "הפכה בכרזתה את חווית הקריאה המשותפת לחגיגה צבעונית ומהנה שמקיפה קהלים שונים ומגוונים".

לצפייה בכל הכרזות שהשתתפו במיזם המשותף הכנסו לגלריה.

 

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Share