fbpx
הורים > 4 ספרים שיגרמו לילדים להיות מארחים למופת!
?
> ספטמבר 2019

4 ספרים שיגרמו לילדים להיות מארחים למופת!

ספטמבר 2019

 

הכנסת אורחים –איזו שמחה!!

בחגים רבים מוזמנים משפחה, חברים ושכנים להצטרף לשמחה המשפחתית ולאכול יחד. בחג הסוכות נהוגה מסורת "האושפיזין" וביקורי איש את רעהו בסוכה.

המסורת היהודית מייחסת חשיבות רבה לשכנוּת טובה ולהכנסת אורחים. בספר בראשית מסופר כיצד אברהם מקבל את פניהם של שלושה אנשים זרים, מאכיל אותם ומזמין אותם להתארח אצלו באוהל. האגדה המספרת שבאוהלו של אברהם אבינו היו ארבעה פתחים. כל פתח פנה לכיוון אחר על מנת שכל אורח, לא משנה מהיכן הוא מגיע, ירגיש בנוח וייכנס.

לפעמים שכנינו הופכים למעין "משפחה מורחבת". אנו דואגים להם ומבלים איתם יחד – ממש כמו עם משפחה. כדאי לערב את הילדים בהכנסת אורחים: לשתף אותם בהכנות, להזמין אותם לעצב קישוטים, לעודד אותם לחלוק עם אחרים.

גם ספרים וסיפורים הם דרך מצוינת לעזור לילדים להבין את השמחה שמביאה הכנסת אורחים.

4 ספרים על הכנסת אורחים

סבתא של חנה-בננה בישלה דייסה

"חנה-בננה מאוד ממהרת לבית של סבתא בקצה הרחוב…" בינתיים סבתא מגישה את הדייסה שהכינה לנכדתה לכל מי שמבקש – עד שלא נותרת אף לא טיפה אחת לחנה-בננה! מה תעשה סבתא?

סבא בישל מרק

סבא גר לבדו בבית. כשהחליט לבשל לעצמו מרק שהוא אוהב, לא ידע כמה אורחים יגיעו לחלוק איתו את הארוחה! ישבו כולם לאכול מרק: סבא, נכדים וחברים, והמרק, הפלא ופלא, הספיק לכולם… כמעט….

מרק כפתורים

מה עושה קבצן רעב המגיע לעיירה, ואיש אינו פותח לו את הדלת? בחוכמה ובתושייה הוא לא רק מצליח להשיג לעצמו ארוחה, אלא גם משפר את האופן שבו תושבי העיירה מתייחסים אליו וזה אל זה.

התבלין החסר

הקיסר אנטינינוס סועד סעודת שבת אצל רבי יהודה הנשיא ונהנה מן האוכל הטעים. כאשר שב הקיסר ומבקר את רבי יהודה ביום חול, משהו חסר בטעמו של האוכל. כשאנטינינוס מבקש לדעת מהו התבלין החסר, הרב מסביר לו כי אין מדובר בתבלין קנוי, אלא באווירה המיוחדת השוררת בשבת.

כותבת המאמר: סלביה קמוביץ הראבן מנהלת חינוכית של תכניות ספריית פיג'מה
10/10/19

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Share