fbpx
אתכם בבית > סיפורי סבתא
> אפריל 2020

סיפורי סבתא

אפריל 2020

סבא וסבתא בפיג'מה

הקשר בין סבא, סבתא ונכדים הוא קשר יקר וחשוב, גם ובעיקר בימים מורכבים כמו ימי הקורונה. אז למרות שאי אפשר להיפגש, להתחבק ולשבת בצוותא אחד ליד השני, אפשר וחיוני להיות בקשר. ניתן לקבוע פגישת זום, להרים טלפון ולשוחח, להעביר זמן משותף של פעילות משותפת ויצירתית שתעזור להרגיש קרובים למרות המרחק הפיזי. אספנו כמה רעיונות לזמן משותף ומשמח. את החיבוקים נשלים אחר כך.

 

קלפי משחק לעידוד שיחה בין הנכדים לסבא וסבתא

כשכולם בבית כל היום, לא הולכים לגן או לבית הספר ובעצם לא עושים הרבה, קשה לפעמים למצוא נושאים חדשים לשיחה. היום כשתתקשרו לסבא וסבתא קלפי השיחה האלה יעשו את כל ההבדל!

לקובץ הקלפים לחצו

 

ביצוע משותף לשיר אהוב

בוחרים שיר אהוב וממציאים לו תנועות, פעם נכד/ה ופעם סבא או סבתא. אחרי שהשיר מוכן אפשר להזמין עוד בני משפחה לזום ולהעלות בפניהם את השיר בביצוע משותף של סבים ונכדים.

 

משחק אלף בית סיפורים

מנהלים שיחת אלף בית, כל אחד בתורו צריך להמשיך את השיחה עם משפט שמתחיל באות הבאה באלף בית. קל מדי? אפשר להחליט על נושא השיחה: ספרים, מקומות, בעלי חיים ועוד.
מתאים לילדי וילדות בית הספר

 

סיפור מסביב לתמונה

כל אחד בוחר תצלום של אירוע או מקום אהוב ומספר עליו – מתי התמונה צולמה? איפה הייתי ומה עשיתי? למה אני אוהב/ת את התמונה הזו?
אפשר לבחור תמונה מחוויה משותפת ולהיזכר בה יחד, או לבחור מקום אליו תרצו להגיע יחד אחרי שתגמר הקורונה.

 

שעת סיפור בזום

אין כמו לשבת מכורבלים יחד עם סבא או סבתא ולשמוע סיפור, עד שנוכל להתכרבל שוב אפשר לספר סיפורים בזום. כך תעשו זאת:

  • הכנות למפגש למפעיל/ת המפגש – יש לבחור בחדר שקט ומואר ולהתמקם כמטר מהמצלמה. מומלץ להביט אל עדשת המצלמה של המחשב המדמה מבט בגובה העיניים.
  • מקום – שבו בפינה נוחה לכם שתאפשר הקראה נוחה.
  • קריאה פעילה – כדאי לעצור מדי פעם ולשתף את הנכדים בשאלות רטוריות, בהנהון ראש כתשובות לשאלות: "כן", "לא", בנפנוף בידיים לשלום, בהנעת הגוף ועוד.
  • איורים – שילוב הקריאה עם האיורים יוסיף לחוויית הצפייה של הילדים.
  • ספרו גם לנו! – איך הייתה שעת הסיפור שלכם? צלמו את המסך ושתפו אותנו בפייסבוק בשעות הסיפור שלכם!

אנו מאחלים לכם שעות סיפור מהנות ומשמחות
ומקווים כי כולנו נחזור במהרה לשגרה הברוכה, בבריאות ובשמחה!

 

משחק הניחושים

כל אחד בתורו בוחר חפץ או אדם והצד השני צריך לנחש בעזרת שאלות "כן ולא" על מה או מי הוא חשב. קשה מדי? אפשר לתת רמזים או להציג בפנטומימה.

 

ממציאים סיפור ביחד

כותבים מילים מכל הסוגים, כל מילה על פתק נפרד. בזמן השיחה המשותפת בוחרים מילה אחת מהערמה ומתחילים לספר סיפור. המילה הנבחרת חייבת להופיע בסיפור. אחרי משפט או שניים התור עובר, מוציאים עוד מילה וממשיכים את הסיפור. פעם הילדים בוחרים מילה ופעם הסבתא או הסבא.
מילים לדוגמה: כלבלב, הפתעה, קפיצה, חבר, טיול, געגוע, סבלנות, צבעוני, שמח, קוביות, גלגלים, מצחיק, פטיש ומסמר, גרביים, עכבר, מיוחד, שאלה… ועוד

 


מציירים ביחד

צופים בשיעור באיור עם נעם נדב (אפשר לשתף את המסך בזום ולראות את הסרטון באותו הזמן ממש)  בוחרים באחת החיות ומציירים, כל אחד בביתו. אפשר להתייעץ, להחליט יחד על אופן הצביעה וכמובן להראות אחד לשני את התוצאה. תוכלו גם להמציא סיפור משותף ובו  שני הציורים, הוא יכול להיות סיפור בהמשכים אליו תצרפו בכל שיחת זום עוד ועוד חיות שתציירו יחד.

 

 

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Share