fbpx
הורים > שילוב ספריית פיג'מה בספרייה שלכם
?
> דצמבר 2016

שילוב ספריית פיג'מה בספרייה שלכם

דצמבר 2016

       ספריית פיג'מה – כשהספר הוא רק תחילת הסיפור:

 

  •     אירוח ילדי הגנים: בשנת הלימודים תשע"j משתתפים 164 ישובים ברחבי הארץ בתכנית ספריית פיג'מה! אם הספרייה שלך שוכנת באחד היישובים האלה, תוכלו לשלב את ספרי התכנית בביקורי ילדי הגנים בספרייה, ואפילו לתאם עם הגננת חלוקה של אחד הספרים בספריה עצמה. זו הזדמנות לערוך פעילות קבוצתית סביב ספר כשכל ילד אוחז בעותק משלו, ולעודד את הילדים לשאול ספרים נוספים מהספרייה.

 

  •     תצוגות ושיתוף רעיונות: פינת "ספריית פיג'מה" בתוך הספרייה – ילדי הגנים ישמחו לראות את הספרים המוכרים להם מוצגים בספרייה המקומית. תוכלו להציב לוח הורים, בו משפחות יוכלו לשתף זו את זו ברעיונות סביב הספרים. הפינה היא גם מקום להמליץ על ספרים נוספים של אותו סופר או מאייר, להציע ספרים שעוסקים באותו נושא ועוד.

 

  •     הצגות ושעת סיפור סביב ספרי ספריית פיג'מה: הילדים והוריהם ודאי ישמחו להגיע לשעת סיפור, לשעת יצירה או להצגה העוסקת בספר המוכר והאהוב עליהם. תוכלו להזמין אותם להביא איתם את עותקיהם האישיים של הספר לפעילות. לצד הצגות מקצועיות כדאי לשלב מתנדבים, לדוגמה פנסיונרים, בהקראת הספרים.

 

  •     מועדון קוראים ותיקים לבוגרי ספריית פיג'מה: יצירת קבוצה של חובבי קריאה מבין ילדים בוגרי התכנית, חיזוק הרגלי הקריאה שלהם והעמקת ההיכרות שלהם עם ספרים וסופרים.

 

  •     פעילות משותפת הורים וילדים: תוכלו להזמין את הילדים והוריהם לפעילות תרבותית או יצירתית משותפת. ניתן לחלק את הפעילות כך שבזמן שהילדים שומעים שעת סיפור או רואים הצגה, ישמעו ההורים הרצאה בנושאים רלוונטיים כגון חשיבות איורים בספרי ילדים, עידוד הקריאה בבית ועוד.

 

  •     תערוכה של יצירות סביב הספרים: בגנים ובבתים נעשית פעילות יצירתית ענפה בעקבות הספרים. תוכלו להזמין את ההורים והגננות להביא את התוצרים לספרייה ולתלות אותם בתערוכה ייחודית סביב ספר החודש המשותף לכל הקהילה.

 

 

שפע של רעיונות נוספים לפעילות סביב כל ספר נמצאים באתר בדפי הספרים

נשמח לקבל גם את הרעיונות שלך!

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Share