fbpx
צוות הגן > ספריית פיג'מה לאורך השנה
?
> ינואר 2017

ספריית פיג'מה לאורך השנה

ינואר 2017

 

בנק רעיונות לפעילות סביב ספרי ספריית פיג'מה – בקישור הזה


הגננת אודליה בנישטי סיפרה לנו על הפעילות המיוחדת שעשתה בגן כנרית בנהריה בעקבות ספריית פיג'מה:

עם פתיחת ספריית פיג'מה זימנתי הורים וילדים בנושא זה לפעילות בגן. הסברתי להם שבנוסף לספר, הילדים יקבלו הביתה מחברת עם משימות קלות בנושא הספר שעליו עבדנו, מחברת זו תלווה אותנו לאורך כל השנה ביחד עם סיפריית פיג'מה, כאשר על כל ספר שעבדנו עליו בגן הם יקבלו ביחד עם הספר את המחברת עם משימות על הספר, כמו: כמה דמויות יש בסיפור? כיתבו את הסיפרה, ציירו מס' פריטים לפי כמות המספר, באיזה אות פותח הספר? כיתבו עוד שתי מילים המתחילים באות זו , ציירו ליד המילה את הפריט המתאים וכו..' כל זה ע"מ  ליצור זמן איכות הורה-ילד.

אנחנו גן חובה וזוהי סוג של הכנה לכיתה א'. בעניי שיתוף ההורים הוא דבר חשוב וע"י ספריית פיג'מה ההורים יושבים בוודאות עם הילדים, מספרים את הסיפור ועובדים איתם על המשימות. היה שיתוף פעולה מלא, ההורים ישבו עם ילדיהם ואפילו ציפו בכמיהה למשימה הבאה, החזירו את המחברת ושמתי לילדים חייכן על המשימה וכותבת כמה מילים לעידוד המשך המשימות.  את המחברת כל ילד קישט לעצמו.

מחברות ספריית פיג'מה של גן כנרית בנהריה

מחברות ספריית פיג'מה של גן כנרית בנהריה

 

פרידה צבע, מנהלת גן יערה במעלה אדומים, הכינה מצגת עם שלל פעילויות בעקבות הספרים לאורך השנים: בקישור הזה.


בגן פריחת הרימונים בראשל"צ, הגננת אנג'לה נולמן, משלבים את התכנית עם "גן ירוק" וחיבור עם מתנדבים:

"התייחסנו למסר בסוף הסיפור כי בשביל לבנות שולחן מעץ, צריך בעצם פרח והילדים אמרו שצריך לשמור על הפרחים, אסור לקטוף פרחים ושוחחנו על פרחי הבר. במהלך השבוע יצאנו לגינת הגן ופיזרנו בגינה זרעים של פרחי בר. שוחחנו על חשיבות השמירה על הטבע והנוף והילדים התוודאו לכך שאנחנו גן ירוק ששומר על הטבע והסביבה. הכנתי לילדים לספריית הגן פאזל מתמונת הכריכה של הספר, וכן תמונות ברצף ושיחקנו גם במשחק מסלול מהשולחן אל הפרח.

כל ילד הכין לעצמו משחק מסלול ויחד עם "סבא גן" שמתנדב אצלנו הכנו סימנייה לספר שמזכירה לנו היכן הפסקנו לקרוא וגם מזכירה לנו לשמור על הבטיחות בדרכים. את המשחק והסימנייה כל ילד קיבל במתנה ביחד עם הספר."


גלי רביד, גננת גן עומר בקיבוץ נען יזמה מפגש עם הסופרת נעמה בנזימן בעקבות הספר "אמיליה".  על הפעילות והתכנים שהעסיקו את ילדי הגן בעקבות הספר ועל המפגש המרגש תוכלו לקרוא כאן.


בגן פפאיה במושב אביעזר, הגננת רפאלה הוכשטדט, נותנים מקום של כבוד לפתגמים וביטויי שפה:

"בכל סיפור מספריית פיג'מה השתדלנו להתייחס לפתגם המומלץ וכך צברנו לנו מגוון פתגמים וביטויים בהם אנו משתדלים להשתמש בחיי הגן, ללמוד מהם וליישם אותם הלכה למעשה."

נותנים מקום של כבוד לפתגמים וביטויי שפה. גן פפאיה במושב אביעזר

נותנים מקום של כבוד לפתגמים וביטויי שפה. גן פפאיה במושב אביעזר


בגנים רבים נערכו בחירות, בהן הילדים בחרו את הספר האהוב עליהם (תשע"ה)

תיאור תהליך בחירת הספר האהוב בגן גולן בקרית שמונה, הגננת ורד סופר בפעילויות בגן גולן.

בחירות בגן גולן בקרית שמונה

בחירות בגן גולן בקרית שמונה

בחירות בגן גולן בקרית שמונה

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Share