fbpx
צוות הגן > המדינה של ילדי גן שחר פתח תקווה
?
> מאי 2018

המדינה של ילדי גן שחר פתח תקווה

מאי 2018

ליאת קוזי, מנהלת גן שחר פתח תקווה מספרת על התהליך שעברו בגן בהכנת הפרויקט: 

"הילדים נחשפו לספר באמצעות קריאה משותפת בגן. הם היו מעורבים בבחירת הספר והיו שותפים פעילים בהמחזת הסיפור, בבחירת הדמויות ובעיצוב הסביבה. בחירת ספר זה התחברה לנו גם לחגיגות ה- 70 של מדינת ישראל. לקראת יום העצמאות, הקרב ובא, ובנוסף למושגים אותם אנו לומדים בגן בהקשר ליום העצמאות (מדינה, עצמאות, קיבוץ גלויות), הייתה בידי האפשרות להציג בפני הילדים סיטואציה בה הם פוגשים מדי יום ועמה מתמודדים: קבוצת ילדים המשחקת יחד ואינה מעוניינת בשיתוף חבר חדש המבקש להצטרף. ילדי הגן הזדהו עם הקושי של הילד החדש להיכנס לקבוצת ילדים המשחקת יחדיו ואף חיפשו פתרונות שונים ויצירתיים בכדי לפתור את הקושי. הורי הגן היו שותפים לתהליך וכמובן גם סייעת הגן. הורי הגן התרגשו לשמוע, כי ילדיהם השתתפו בהמחזת הסיפור.
ניתן היה לראות, כי המחזת הסיפור העלתה את הביטחון העצמי של הילדים והעצימה את כישורי המשחק שלהם (גם ילדים ביישנים ביקשו להשתתף) ואף סייעה לתחושת שייכות בקרב הילדים.
והחשוב מכל: בגננו ישנם עולים חדשים, דוברי השפה הרוסית. בנוסף, ישנה ילדה יוצאת אתיופיה. על כן בחירת הסיפור והמחזתו הייתה כה חיונית והכרחית בגני. הורי הילדים הללו עלו ארצה ממדינות אחרות והנם דוברי שפה אחרת. בהזדמנות זו העברתי לילדים, כי לכל אחד ואחת יש מקום בארצנו, ארץ ישראל, קטנים וגדולים, עולים שהגיעו לארץ וכאלה אשר נולדו בארץ, כולנו חלק מהחברה וממדינת ישראל.
ולסיום, לאורך כל השנה, אנו משלבים את הספרים מספריית פיג'מה בעשייה החינוכית בגן, מחברים אותם לנושאים הנלמדים בגן ונהנים מאד.
 "

אתם מוזמנים לעיין בספר של ילדי גן שחר פתח תקווה:

 

shahar-petah-tikva

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Share