fbpx
צוות הגן > המדינה של ילדי גן שירז בצפת
?
> מאי 2018

המדינה של ילדי גן שירז בצפת

מאי 2018

פרח אלימלך, גננת משלימה בשלושה גנים שונים בצפת החליטה לבצע פרוייקט שאפתני, והמחיזה ביחד עם ילדי הגנים שלה את הסיפור "המדינה של ילדי הגן" בכל אחד מהם. פרח מספרת לנו:

בכל גן סיפרתי לילדים את הסיפור וקיימנו שיח ודיון- מה המסר של הסיפור? מיהן הדמויות ומה תפקידן? כיצד הסיפור מתקשר לחיינו? שוחחנו עם הילדים על רגשות הדמויות בסיפור, הילדים בנו מדינה משלהם מחומרים שקיימים בגנים. ילדי הגן התלהבו להמחיז ולהיות הדמויות בסיפור, שוחחנו על הדמויות, על הנופים, על הבעות הפנים והייתה התרגשות עצומה.
השלב הבא היה לקבוע עם צוותי הגן ועם ההורים תאריך צילום שיתאים לכולם.
לאחר מכן החלנו בהכנות ובבניית התפאורה. עדכנתי את גננות האם שאין צורך להכין תפאורות לכל גן אלה כל התפאורות והבגדים של הדמויות ינדדו איתי לכל גן לשם כך הייתי זקוקה לשיתוף הפעולה שלהם, לגיוס מההורים לבגדים, לגיוס ציוד יצירה לתפאורות וכו'.
לבסוף הגיע היום הגדול!! יום ההמחזה 18/2/18 יום ראשון, חלקנו את היום לזמנים קצובים לשלושת הגנים. היה לי ברור שאני מתחילה בגן הטרום חובה (כי הם קטנים ופחות סבלניים) הגעתי כולי בהתרגשות ורצון עז לצלם את הילדים, הילדים היו בהתרגשות והצוות היה דרוך ומוכן.
וכך התחלנו לצלם שלכל אחת מנשות הצוות בכל גן היה תפקיד מוגדר ומועיל. החלפנו את גיבורי הצגה בכל דף בהמחזה. כמובן בהוקרה גדולה לילד שהיה עד כה, כדי שלא יסיק שהיה "לא מספיק טוב".
וכך פעלתי בכל גן וגן, כיום ממבט לאחור אני יכולה להעיד כי נהניתי מכל התהליך וצברתי חוויה אישית מיוחדת. בטוחה אני כי הצוותים וכמובן ילדי הגנים, חוו חוויה משמעותית בתרגום הספר למציאות, ל"החיות" את הסיפור ולבטא אותו מהמקום האישי של הילד , להזדהות עם הדמויות ו"להפיח בהם חיים".
אני רוצה להודות לגננות ירדנה ממן- גן שירז, ורד בן זקן- גן בת הרים. ענבל אדרי- גן אור. כמובן להודות להורים שסייעו ותמכו בי בכל התהליך והכי חשוב לילדים שבלעדיהם כל היזמה לא הייתה אפשרית.

 

אתם מוזמנים לעיין בספר של ילדי גן שירזבצפת:

 

shiraz-tzfat

ניתן לשתף את העמוד על ידי לחיצה על אחד האייקונים שלהלן:
Print Share